Dag 3 – Mina föräldrar

Mina föräldrar var ihop från 87 - 90, de gjorde slut innan min syster föddes. Varför det blev så vet jag än idag inte, mamma säger en sak och pappa en annan. Jag kommer nog aldrig få fram sanningen.

Mamma har fått 6 barn, hon har inte haft det lätt med män. Hon har träffat män som vill henne och barnen illa. Hon har fått stå ut med mkt skit under alla åren. Mamma har sårat oss barn så mkt, men vi älskar henne så mkt. Mamma bor nu i Eskilstuna med två av mina systrar. Hon kämpar med att hålla glöden uppe, men det är inte alltid så lätt. Mamma är den av mina föräldrar som jag har haft mest kontakt med under min barndom.

Pappa vet jag inte så mkt om. Han träffade en ny brud för 14 år sedan, hon hade en dotter sen tidiagre. Pappa och hans nya skaffade ett barn tillsammans, vår syster kom till världen. Henne har jag nästan aldrig träffat. Det enda som var länken mellan pappa och mig var farmor. Henne var jag ganska mkt hos och då fick jag alltid prata med pappa i tele, ibland kom han till farmor. Farmor har nu vart död från 2006 och med att hon inte finns kvar här med oss i fysiskform så tappade pappa och jag all kontakt. Jag har bara hans adress och telenummer. Men jag vågar inte ringa eller skicka ett brev.


Mamma och pappa


Kommentarer

Lämna ett spår:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser från BloggPartner