Dag 8 – Ett ögonblick

Ett ögonblick som jag minns är både roligt och jobbigt.
Det var den dagen som min syster Lina föddes. Mamma hade inte sagt att hon var gravid, jag och min syster misstänkte att hon var gravid, hon hade så mkt symtom som stämde. Vi började prata om det, men kom sedan överens om att vi nog bara inbilla oss, eftersom att vi var oroliga. Så på kvällen den 18 maj 2007, ringer min syster och frågar om mamma hade ringt mig. Jag hade inte fått något samtal av mamma. Min syster sa då att vi hade fått en syster och mamma och hon låg på BB. Jag kände hur mina ben höll på att vika sig och mina tårar började rinna. Jag blev sedan arg och frågade min syster om hon skämtade med mig, vilket hon inte gjorde. Jag blev ledsen över att min syster Lina föddes, det behövs inga mer barn i allt kaos, men jag blev glad över att få ett till syskon, det blev blandade känslor.

Dagen efter ringde jag till BB och frågade efter mamma, men självklart så var jag tvungen att ge ut mitt nummer så att dem kunde ringa upp mig för att få bekräftelse på att det var jag. Mamma ringde mig starx efter och berättade om Lina, jag hörde ett litet barn gny i bakgrunden och förstog då att det var sant.

Någon dag senare åkte jag till BB och fick då se på min nya syster, jag fylldes direkt med lycka och sorg. Från den stunden när jag höll min nya syster i famnen, älskade jag henne så mkt.

Detta är ett ögonblick som jag minns eftersom att det blev så kaos och stormigt.



min syster, 2007

Jag och min syster 2007.

Kommentarer
Postat av: JJ

Åh, vad fint kort!:)

2011-02-25 @ 11:58:55
URL: http://drunkonmorphine.blogg.se/

Lämna ett spår:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser från BloggPartner