Gamla dikter

Jag har hittat lite gamla dikter som jag verkligen gillar.
De uttrycker typ samma känslor som jag känner nu.

Jag vet inte om denna är en dikt.

Allt går utför, allt faller tungt ner på botten av tomhet.
Allting snurrar lik en tornado.
Skyfallet utanför mitt smutsiga fönster symboliserar mitt inre hemliga rum.
Mörkret faller tungt ner och stjärnorna viskar om friheten.
Längtan till det förbjudna tar makten och stormar fram lik en tromb.
Blodet rinner längs gatorna, skriker om det dolda, hemska verkligheten.
Människorna blundar och stänger öronen, de vill inte höra.
Blodet fortsätter att skrika tills någon hör om verkligheten.
De stora gapande såren viskar om få komma tillbaka till sin själsfrände.
Rakbladet skrattar och viskar tillbaka om flera krig och stormar.
Såren gråter tyst medand de hoppas på att bli hopsatta med sin själsfrände en dag.
Kroppen skriker om frihet från krig och stormar.
Hjärnan skrattar högt och skriker att kriget aldrig kommer ta slut.
Såren viskar tillbaka om en flicka som äger denna kropp.
Kroppen viskar att det är synd om henne som måste stå ut.
Hjärnan ler elakt och viskar att det inte finns en flicka längre.
Alla gråter i hysteri och lägger sig ner i mörkret.
Deras ljus har slocknat, medans de tänker på vad som hände med flickan.
Flickan hon ligger i sägen med blödande sår och rödgråtna ögon.
Hennes kropp är tung och smal, den orkar inte bära henne.
Rakbladet skär nya blödande sår och hon skriker efter död och frihet.
Hennes hjärna manipulerar henne långsamt och hon ger bort sitt liv.
Ja, vad som helt för att få friheten och lyckan tillbaka.
Ja, vad som helst för att få allt att upphöra.
Det enda kravet är att ge sitt liv till mörkrets makter.

Det brinner i mitt hjärta

Vill bara skrika och försvinna.
Vill få demonerna att försvinna.
Vill få destruktiviteten att försvinna.
hjälp mig
Vill få kraften att leva.
Vill få energin att leva.
Vill få vara lycklig.
hjälp mig
Låt mig inte falla.
Låt mig inte förgöra mig själv.
Låt mig inte försvinna in i mörkrets dårskap.
hjälp mig
Kan du ta mot mig om jag faller?
Kan du stoppa mig så jag inte förgör mig själv?
Kan du visa mig vägen till ljuset?
Hjälp mig
Lågan inuti mig har slocknat.
Kan du tända mig igen?
Demonerna har tagit mig.
Kan du rädda mig?

Blodet ska flyta inatt

mörda i natten, blod ska rinna, skrik ska ekas.
hämden ska utföras.
han ska dö inatt, den jävla misshandlaren.
Försvinn från min familj,rör dem inte ditt svin!!
orkar inte att allt ska falla tillbaka.
jag går under, av rädslor. jag klarar inte detta.

Verklighet

Kan någon se min smärta?
Kan jag lita på dig? jag vet inte.
Lämna mig aldrig.

Jag är så rädd.
snälla, jag ber dig
gå inte från mig.
Jag behöver dig.

När jag vill dö.
Ta mig i din famn.
visa att du bryr dig.

Ångesten tar mig
förgör mig fullständigt.
Demonerna ger sig aldrig.

Jag är så rädd.
Ta mig i din famn.
Visa att du bryr dig.

Kan inte förklara mina känslor med ord.
Det finns inga ord.

Ta mig i din famn

Jag är så rädd.
Ta mig i din famn.
visa att du bryr dig.


Ta mig i din famn
Viska att allting kommer bli bra
Smek mitt hår

Ge mig energi att orka
Släpp mig inte med blicken
När jag skär mig
Stoppa mig

Ta mig i din famn
Smek mitt hår

Jag kanske skriker
Sjung en sång

Ta mig i din famn
Smek mitt hår

När jag ligger i sängen
Och skär mig och skriker
Har jag fallit till dårskapens mörker

Ta mig i din famn
Viska att allting kommer bli bra
Smek mitt hår

Det är ingen som förstår


(Jag tycker dem är bra, men jag vet inte vad människor tycker om den eller de som har ett "tränat öga".
Jag är inget annat än en amatör författare.)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du och emil måste gå in på min blogg och trycka på min reklam på gratisbio och bli medlemar där. Sedan så får ni ett mail som ni måste bekräfta. Snälla!

2010-03-16 @ 18:38:31
URL: http://jennybrostrom.blogg.se/

Lämna ett spår:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser från BloggPartner