Den mystiska åskan

Ingen kunde väl undvika att höra/se åskan igår som gick genom landet?
Jag och Emil stog ute och rökte och plötsligt ser jag blixtrar överallt
och sedan börjar det smälla.
Direkt kände jag att någonting är fel, det är ju väldigt tidigt på året för att
det ska kunna åska.
Jag vet vad detta innebär. Det innebär klimatförändringar som
männsikan inte kommer klara av.
Tänk på hur mkt katastrofer det har vart runt om i världen den senaste tiden av just vädret.
Jag vet att det är tufft ämne och det kan vara skrämmande.
Men jag tror att vi står framför en helt ny framtid av det vi fruktar mest.
Antingen kommer vi få anpassa oss eller så kommer vi att dö. Jag vet att det är så.

Läste på aftonbladet och expressen nyss om åskan.
7st bränder under en halvtimme, 30-40 blixtrar under 20 min.
Jag har aldrig hört något liknande..

Ni får hata mig för att jag skriver detta, men jag vet att jag bara får skit för att alla är rädda.
Men jag hoppas att klimatet inte kommer förändras, det gör jag verkligen.

Kommentarer
Postat av: Yuna

Jag förstår dig syster.

Klimatet är skrämmande. Jag försöker att inte tänka på de.

Universum, klimatet och världens undergång är något jag kan fundera mig död på.

Det skrämmer.

Är det nu man ska leva livet fullt ut?

2010-03-28 @ 12:19:34
URL: http://canyouseethepanic.blogg.se/
Postat av: Jenny

Här i örebro så var det ingen åska :P

2010-03-28 @ 13:23:18
URL: http://jennybrostrom.blogg.se/

Lämna ett spår:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser från BloggPartner