Jobbiga tankar och känslor

Jag har nu inte skrivit på några dagar och det beror på att jag har för mkt tankar och känslor att försöka reda ut. Jag vet inte hur det kommer gå med skolan i höst. Jag har inte råd att köpa skolböckerna, sen så behöver jag en ny dator för att kunna plugga datorkurser. Min dator vill starta om sig hela tiden och uppfattar inte att man sparar saker hela tiden som man har gjort och att installera ett nytt program i datorn för att kunna plugga datorämnena kommer aldrig funka. Min dator kommer lägga av hela tiden eller hänga sig totalt. Så jag sitter i ett svårt och jobbigt dilemma. Jag har inte råd med skolböcker och om jag skulle få ihop pengarna, så måste jag skaffa en ny dator och det har jag verkligen inte råd med, så jag funderar på att ta på avbetalning. Jag kommer knappt ha råd med det pga min dåliga ekonomi, jag kommer ha max 100 kr kvar varje månad som jag ska försöka leva på när allting är betalt och köpt. Detta dilemma gör att jag känner mig arg, frustrerad och bidrar med hög ångest och panik känslor. Jag vet inte hur jag ska ta mig ur detta eller hur någonting kommer att lösa sig. Jag känner mig kvävd av mig själv, jag vill bara fly från allting, men jag kan inte fly, jag måste fixa detta. Jag är typ på bristningsgränsen, jag kommer snart explodera. Jag känner redan hur jag inte har kontroll över min ilska längre, den bara dyker upp och alla som då råkar vara i min omgivning får då ta smällen. Jag får såna jävla jobbiga skuldkänslor för att jag skäller ut dem över allting dem säger till mig. Jag sårar dem i min närhet, fast att jag verkligen inte vill. Jag kan bara inte kontrollera min ilska längre och det börjar kännas som att jag snart inte kommer kunna kontrollera dem andra känslorna. Jag känner mig deppad och väldigt låg över att detta går ut över dem i min omgivning, så jag har börjat dra mig undan dem för att inte såra dem så mkt. Jag vill inte såra dem och sedan få be om ursäkt för att jag var en idiot.


Kommentarer

Lämna ett spår:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser från BloggPartner