Bio; Inception

Bio, Inception, bra, film

En enkel idé kan vara ovärderlig eller livsfarlig i en framtid där brotten begås i den mänskliga hjärnan. Dom Cobb har en unik förmåga att stjäla information direkt från källan, när hans offer är som mest sårbara - i drömmen. När det gäller företagsspionage är Cobb en legend, men det är ett rykte som kostat honom alla möjligheter till ett vanligt liv och som håller honom på ständig flykt.

Nu har han erbjudits en chans att vinna sitt liv tillbaka, om han lyckas med ett sista jobb. För det krävs att han ska tänja gränserna för vad han kan för att lyckas med något ingen tidigare kunnat göra: plantera information i ett annat medvetande.

Men det som kunde varit en perfekt avslutning på en brottslig karriär blir en omöjlig utmaning att överlista en motståndare som verkar kunna förutse Cobbs varje handling. Ingen människa kunde varit beredd på det som väntar. Utom Cobb.
Källa

Filmen var bra och har en väldigt bra story, men jag hade ibland önskat mig mer förklaringar. Det var svårt att hänga med i alla snabba kast och det var mkt information att ta in. Filmen hade vart bättre om om man fick enklare förklaringar till hur dröm världen fungerade och alla regler som gällde i drömvärlden.
Jag tycker att filmen var väldigt värd att se och jag ska se om om den. Filmen lämnar många frågetecken och jag tror att frågetecknena kommer rättas till om man ser om filmen.

Kommentarer
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2 be

vet du om det kommer en tvåa då? då kanske man fattar mer..

2010-09-15 @ 17:14:42
URL: http://donkens.blogg.se/

Lämna ett spår:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser från BloggPartner