Hackad mail

Det blev inte något ringande till företag idag, jag kom på att jag inte har lägenhetsnumret än. Så på måndag får jag försöka ringa runt lite.

Min morfar har fått sin mail hackad, någon skickade ut mail till alla där det stod att han hade tappat sin plånbok i London och ville nu ha pengar. Bokstäverna var blandat stora och små. Det fanns ingen rätt meningsbyggnad. Så när mamma läste upp den första meningen för mig så skrek jag att hon skulle stänga ner och raddera mailet. Jag skickade ett sms till morfar och förklarde. Han berättade då att han hade blivit hackad. En stund senare fick mamma virus på datorn. Nu får vi vänta och se, kan tänka mig att nästan alla släktingar har öppnat mailet och fått virus. Jag kan inte förstå det roliga i att hacka någon och sprida ut virus till alla. Vad är det roliga i det? Undrar om dem skulle bli så glada och man hackade dem och skicka virus till alla den personen känner. Jag skulle gissa på att personen skulle bli skit arg.

Ikväll händer det inte så mkt, jag och Jenny ska titta på Efterlyst. Så långt är det planerat.


Kommentarer
Postat av: m

Vill du bli länkad i min blogg?:)

Läs isåfall mer på bloggen.



kram <3

2010-05-12 @ 20:06:06
URL: http://michellesworld.blogg.se/
Postat av: Angelica

Haha, ja man blir nog rätt arg om någon kommer och hackar en... ;)

2010-05-13 @ 19:30:00
URL: http://tjockkatt.webblogg.se/

Lämna ett spår:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser från BloggPartner