varför krångla till saker?

Jag börjar li riktigt trött på vädret, jag fattar inte varför vädret ska vara så instabilt?

Igår var det snöstom ute och flera minus, medans idag så är det + grader och snön smällter bort. vädret fuckar verkligen upp min vardag totalt, mitt humör växlar med vädret. Jag är ganska väder känslig!

Jag längtar verkligen tills det lir vår och man kan sitta ute och bara njuta av värmen, solen och alla fåglar som kvittrar om att våren är kommen. Jag vill att det ska bli maj så att jag kan fylla år. Inte för att jag kan göra någonting speciellt när jag fyller 22 år, men då är det bara ett år kvar tills jag kan åka på kryssningar själv på helger och när det är roliga teman. Just nu kan jag bara åka på vardagar, då alla gammlingar åker för att dansa bugg eller någon annan folkdans.

Idag ska jag försöka plugga lite filosofi, så att jag kan skicka in insändingsuppgiften som ska vara inne imorgon. Jag har kollat lite på uppgifterna och inser att jag näst intill måste vara ett ordlexikon för att förstå vad som står. Det är grymt irriterande att läraren inte kan använda enkla svenska ord. Kursboken ska jag inte snacka om att vara krångligt. jag har försökt plugga men jag tycker att boken står på ett helt främmande språk. Jag kan inte förstå varför vissa saker ska stå med så mkt svåra ord, jag kräver bara en en bok där jag kan fatta vad som står och uppgifter där man förstår vad läraren vill ha in.

när jag valde filosofi så var min uppfattning att ämnen skulle vara intressant. Men så mer jag försöker att förstå, så mer hatar jag ämnet. Jag bryr mig verkligen inte om alla dessa filosofer, som heter allt mellan himmel och gjord. Jag bryr mig inte om vad dem hade för åsikter. Men eftersom att jag valt att läsa kursen så får jag ta mig i kragen och göra uppgifterna och försöka förstå ett helt nytt språk.

 

Fk, har börjat jävlas med mig igen nu. Jag skickade in en ansökan om att få ersättning för mina kursböcker. Jag fick nyss hem ett brev där det stog att jag skulle få mina pengar, men att jag måste skicka in kvitton eller fakturor till dem för att dem skulle kunna betala ut ersättningen. Men jag kan inte förstå hur dem inte kan ha mina fakuror, då jag med ansökan skickade in alla fakturor. så jag måste helt enkelt ringa dem idag och be dem kolla på något kontor. Jag tycker dock att detta var ytterst märkligt!



Kommentarer

Lämna ett spår:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser från BloggPartner