Å-festen

Igår var moffa och hans sambo Noomie här på besök. Det var väldigt trevligt att ha dem här och dem tyckte om min lägenhet, synd bara att jag inte har några gardiner att sätta upp.

Jenny, jag och Robin åkte sedan ner till stan för att kika runt lite på Å-festen, men det var så uselt. Det fanns 4 marknadsstånd, hundra valstånd, 3 platser med lite karuseller, ett ställe för musik och sedan krogen Harrys, där det är uteservering och scen utomhus, 5 dansgolv och billig alkohol. Iår var det 80-tals teama på Å-festen, med riktigt bra band. Jag blev så ledsen att jag inte hade några pengar detta år och kunde inte gå på någonting. Jag ville gärna festa på Harrys och njuta av alla bra band. Jenny ville också gå, hon har ju pengar, men det är inte så kul att gå själv på krogen. Stället med musik var ett litet festivalområde som hete Forever young och där skulle det vara bra band också och det skulle vara en festival för ungdomar. Men det visade sig att efter 20.00 så blev det 18 år där också, eftersom att dem serverade alkohol. Dessutom hade dem höjt biljetterna från 250 kr till 600 kr, helt sjukt. Så vad fick ungdomarna göra? Jo, dem fick spela woolyboll och få chansen att vinna en weekend på spa, att spela kostade 20 kr för typ 5 min. Det laget som gjorde mål fick en weekend och om inget lag hade gjort mål efter 5 min så fick dem betala igen om det ville försöka att vinna över det andra laget. Jag fattar inte hur kommunen tänker, Å-festen är en fest för ungdomar, att dem ska få göra någonting kul innan skolan börjar och då sätter dem 18 år, när allting börjar bli roligt. Då kan dem lika gärna planera in festivalen runt den sista isället så att man hinner få pengar och kan njuta av att det äntligen händer någonting roligt här. För om man måste vara 18 år överallt, så spelar det ju ingen roll om man har festen över en helg då skolor har börjat.


Kommentarer
Postat av: Alicia

ok :)

2010-08-16 @ 12:19:21
URL: http://isthissomething.blogg.se/

Lämna ett spår:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser från BloggPartner