Söndag

Emelie har vart här idag, hon var väldigt konstig. När jag öppnade dörren tittade hon bara på mig, sa inte ett ord och gick in till Jenny. Hon gav henne en kram utan att säga ett ord. Sen satt hon sig vid datorn och var tyst. Jag funderade ett tag på om Lasse hade sagt något dumt om mig till henne eller om det hade hänt någonting. Jag frågade henne om hon var ledsen och varför hon inte sa någonting. Men enligt henne så var allt bra, jag gav henne en kram. Jag har aldrig sett Emelie så lugn, det kändes väldigt konstigt. Hon brukar alltid vara som en virvelvind och ska prata hela tiden. Det kändes verkligen skumt, jag funderar på om det har hänt någonting hemma hos henne. Det kan ju även vara så att hon har en dåligt dag, men hon brukar bli vild då mer än vanligt. Lasse har visst inte sköt sina tider heller med Emelie. Det är bestämmt att Emelie ska komma på lördagar och på morgonen. Men han hade visst inte hört av sig fören idag och han lämnade henne hos mamma vid 13.30-tiden. Fel dag och helt fel tid.

Idag har jag och Jenny mest suttit och kollat på "Teen mom" på MTV. Det är en dokumentär om tonåringar som skaffar barn. Man får följa med 5 olika mammor som försöker fixa allting med barnet, ekonomi, skola och framförallt fixa sina förhållanden. 3 av mammorna har idioter som killar och man får se hur dem försöker fixa förhållandet för barnets skull. Det blir bråk och mycket tårar. Helt enkelt så får man följa med in i deras liv och man förstår ganska fort att det är skit jobbigt att vara tonåring och förälder samtidigt. Det finns så mkt roligare att göra än att byta blöjor, torka spyor och mata barnet. Jag tycker verkligen om dessa dokumentärer för man får verkligen se hur det kunde ha vart om man skaffade sig barn när man själv var "barn".


Kommentarer

Lämna ett spår:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser från BloggPartner