Problemlösningar med flytten

Jag kommer anlita en flyttfirma till min flytt. Ingen kunde hjälpa till, så jag kollade upp om flyttfirma och upptäckte att dem är billigare än om jag ska hyra en mindre lastbil och tanka den. Så nu har jag kontaktat min gamla KP och frågat om hon har lust att åka med mig och Jenny till Emils lägenhet för att visa dem mina packade saker och stänga in katterna någonstans. Sen när dem har åkt så tar vi med Mirakel och alla hans saker och åker hem till mamma. Flyttfirman kommer göra allt jobb åt mig, dem packar in i sin lastbil, kör till nya lägenheten och bär upp alla saker till rätt rum. Så jag behöver inte gör ett skit men flytt, det enda jag kommer behöva göra är att packa upp och ställa iordning. Tänk om man hade tänkt på det tidigare, fan vad skönt det hade vart att slippa flytta allting själv och slippa bära och konka. Jag hoppas att min gamla KP svarar snart, jag måste ringa och boka flyttfirman och dem stänger säkert snart. Men det känns inte kul att boka firman om hon inte vill köra oss till Strängnäs. Då hamnar jag åter i ett jobbigt dilemma. Det känns som att precis när jag tycker att jag har ordnat med allt så går någonting åt helvete och jag måste planera om och må dåligt över allting. Men förhoppningsvis så kommer allting ordna sig nu.


Kommentarer

Lämna ett spår:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser från BloggPartner