Bara massa surt babbel

Idag är det en väldigt tråkig dag, ingen sol, bara mulet och deprimerande väder. Så vad ska jag hitta på idag, jag vet inte. Jag hittar aldrig på något iallfall. Kan knappt vara ute pga pollen. Jag skulle vilja ha värme och sol. Jag vill sitta på stranden eller på något fint ställe på kvällen med Jenny. Grilla god mat, lyssna på skön musik, dricka cider, röka och bara njuta av värmen. Det är så mysigt. Men det känns som att jag får vänta lite tills kvällarna blir varmare och pollen försvinner. Då kan jag njuta av vår och sommar.

Jag är lite sur på min moster, hon har en dotter på 5 månader som hon inte orkar ta hand om. Hon kräver att alla ska åka över land och rike för att hjälpa henne. Hon orkar inte ta hand om henne, hon förstår inte varför man ska anpassa sig till barnet. Barnet bör anpassa sig till henne. ex: Min moster vill sova, men hennes dotter vill vara vaken och leka. Då fattar inte min moster varför hon inte får sova. Hon fattar inte varför hennes dotter inte kan sova när hon sover och är vaken när hon är vaken. Under dessa 5 månader så har släktingar hjälpt henne hela tiden med barnpassning. Nu funderar hon på att skaffa ett barn till. Hur tänker man då? Hon kräver visst att min morbror ska köra henne till Danmark och ta hand om barnet. Hur fan ska hon klara av att ha två barn, när hon inte klarar av ett barn? Enligt mig så borde hon flytta till ett behandlingshem där personalen kan hjälpa henne och se hur hon klarar av sin dotter och om dem märker att hon inte orkar och behöver mkt hjälp så kontaktar dem soc och placerar ut barnet.
Det känns hemskt att säga så om sin egen kusin, men jag tycker att hon ska placeras ut för att få ett bra liv. Jag är 1000% säker på att min lilla kusin kommer få det svårt och bli strulig om hon ska bo kvar hos min moster.

Kommentarer

Lämna ett spår:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser från BloggPartner