Liten i en stor mörk värld

Veckan har just börjat och jag längtar till helgen.

De senaste dagarna har mitt mående pendlat väldigt mkt upp och ner, vilket är otroligt jobbigt. Jag försöker se något ljus i framtiden, samtidigt som allting är beckmörkt. Jag mår just nu skit dåligt, med hög ångest.

just nu vill jag bara dö eller försvinna bort. jag vill sluta plågas av alla känslor hela tiden. min sömn blev lite bättre under några dagar, men nu börjar helvetet igen. Det finns absolut ingen möjlighet till att få någon ro i kroppen. Varje dag försöker jag att plugga, eller gör vad som helst för att inte fastna i depptrasket. Men så mer jag gör så sämre mår jag och jag känner mig bara patetisk och värdelös i precis allt. Jag försöker att ha skenet uppe inför folk, men så mer jag försöker så mer faller jag. Allting handlar om rädlsa och otrygghet i grund och botten. Jag vet att den stora hemska dagen snart kommer att komma och jag får klara mig ensam. jag vet också att jag aldrig kommer klara av att leva ett normalt liv och jag kommer inte bli stabil. Om jag blir lämnad ensam så kommer jag med störst sannlighet hamna i mörkret igen och jag kommer hamna i gamla beteenden som jag har ansträngt mig så mkt för att få bort. Jag vill inte skada mig själv eller ta mitt liv. Men jag ser ingen lösning på mina problem om jag måste stå ensam och klara av att leva. Vara vuxen och ta ansvar. Jag är inte redo än. jag vet att jag är snart 22 år och bör klara mig själv, men mentalt är jag bara en liten flicka som söker tröst, trygghet och kärlek. Jag är enormt rädd för att människor ska överge mig och jag får stå där ensam och gråta ihjäl mig i ett hörn. Jag vet vad som kommer hända om jag blir lämnad, jag kommer bli liten, skära mig, ta överdoser, försöka ta mitt liv, få fler psykoser, gråta tills tårar blir till blod och jag kommer bli stamis igen på psykavdelningar. Jag vill verkligen inte hamna där igen, men det finns ingen återvändo om jag blir ensam.

 

Jag har iallfall fått lite gjort idag med nöd och näpe..jag har gjort planeringar för skolan och fått ordning på mina pengar och konton. Jag har försökt plugga men det gick inget vidare. Har ingen kraft för någonting egentligen. Imorse skulle jag ha gått på ett möte hos en barnmorska, men jag hade ingen kraft att ta mig dit. Har bokat om tiden tills imorgon, så förhoppningsvis så ska jag väl orka ta mig dit då.

 

Just det, jag funderar på att byta namn igen till Jessie eller byta tillbaka till Jessica. Jag gillar verkligen inte mitt namn längre. Hellie känns inte som mig och namnet passar inte i munnen, det blir warning i min hjärna när någon säger Hellie. Det känns som att Jessie blir bäst eftersom att alla kallar mig för det och det känns mest naturligt. Jag får se hur jag gör..jag vill ju helst byta namn idag, men jag måste vänta lite och fundera. Jag gör lätt impulshandlingar och det kanske leder till att jag måste byta namn igen. Men just nu lutar det åt att jag tänker byta till Jessie.

 

 


Kommentarer

Lämna ett spår:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser från BloggPartner