Life is just a game

Jag hoppas att min psykiska energi snart växer och att jag orkar ta itu med livet.

Jag och emil pratade igår..vi kom fram till att vi ska träna på att öppna oss och att jag ska försöka öva på att klara av närhet. det är det enda sättet för att rädda vårt förhållande. vi måste kämpa för att bli bästa vänner och lita på varandra i ur och skur. alla som känner mig vet att jag har grymt svårt att lita på killar. Min upplevelser av killar är att dem är svin och bara är ute efter sex. Men jag vet att emil inte bara vill det. Jag har känt honom så länge, vi har gjort slut hundra gånger, men i slutändan så finns han bara för mig. vi finner alltid tillbaka till varandra. Det är ödet vi ska vara ihop, men vi måste försöka fixa saker så att det inte går åt helvete igen. jag vet att jag vill leva med honom och skapa en framtid. Men hur gör man då för att fixa saker som är helt självklara för dem flesta andra? Jag är förvirrad!

Skulle egentligen till Carina idag, men hon är sjuk. Nästa vecka är DBTn slut och jag måste fixa allting själv. Jag vet inte hur det ska fungera? Men som alla andra gånger så hittar jag kraft att överleva och kämpa. Jag kan ge upp och vill dö, men jag överlever alltid. det är bra märkligt, det känns som att det sitter någon högre makt och bestämmer över mitt liv.

det är nog som jag har kännt länge. livet är ett spel. vi är bara spelfigurer. Det är inte vi som bestämmer om vi ska dö eller leva. det är vår övermäktiga. När vi dör, så flyttar vi upp en bana. då har vi klarat alla utmaningar. När vi tar livet av oss, så blir det Game over och vi får börja om. när vi ser demoner/spöken eller har de vu..så kan vi ser glimtar av andra spelare som hamnar en bana över oss...de vu..då ser vi oss själva..det vi gjorde innan vi fick börja om, det är därför vi känner igen sakerna.

Jag vet att detta låter helt flumigt, men så mer jag tänker på det..så mer blir det mitt liv och min sanning.

 


Kommentarer

Lämna ett spår:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser från BloggPartner