Allting i en smäll

Det var ett tag sen jag skrev här på min älskade blogg.
Tänkte att jag skulle skriva ut lite uppdateringar..
När jag var hos mamma i e-tuna tidigare i veckan så var vi på Parken Zoo en heldag.
Liina tyckte det var extremt roligt med alla djuren, fantomen, karusellerna, fantomen och vattenfallet.
Jag har aldrig sätt henne vara så glad och lycklig, hon kikknade av garv hela tiden..
Speciellt när hon och Jenny åkte snurrkopparna (för barn) och vid vattenfallet utanför Fantomenland.
Jag kunde inte göra någon för att dras med i hennes glädje, så vi alla tre låg nästan ner på marken och garvade.
Det ver verkligen en riktig hit att åka ditt, fast motståndet var stort eftersom att jag var så trött efter att fått sova i 3 timmar.
Sen av egen erfarenhet så vet jag att Parken Zoo är bland de tråkigaste ställen att befinna sig på..
men min erfarenhet av totalt vänt nu, men jag skulle aldrig ta mig dit utan ett barn.
Det kostade iallfall skjortan att gå in där..180 kr, fy och skam.
Sen så kostar ju allting där inne också.

Jag är så jävla trött på Emil vid det här laget...
Han håller på hela tiden och lägger ut ironi, vilket jag förjämnan har svårt att tolka..
Jag tar illa upp och blir sur och skäller ut honom..
Jag vet inte hur många gånger jag har sagt åt honom att inte hålla på sådär..
Men han verkar inte lyssna.
Funderar på att ta med honom på en lektion om Borderline hos Carina, så att han fattar vad det handlar om och att det jag säger om ironi är allvarligt.
Jag har en känsla av att han kommer lyssna mkt mer på henne än vad han gör på mig.
Han typ av ironi kan tex vara : Vem har inte gått ut skolan?
Vem har inte ett fast jobb? vem har blivit misshandlat som barn? vem lever på samhället?
Han slutar alltid meningen med Jaha..när man säger åt honom att sluta..jaha, på ett elakt sätt kan inte beskriva tonen han använder.
Blir så jävla arg och besviken.

Mitt humör har vart som en läskig berodalbana de senaste veckorna..
Jag fattar inte vad som händer med mig längre..
Jag blir arg eller sur för det lilla minsta och får oftast utbrott...
Sen när någon frågar varför jag är arg så känner jag mig provicerad och blir enu argare.
Lyrican skulle hjälpa lite mot sånna här grejer, men fan heller att de har gjort..
Tycker bara att allting har blivit så mkt sämre..
Ska till läkaren på onsdag och då ska jag försöka att förklara för henne hur allt är..
men hon har svårt att förstå mig och jag har väldigt svårt att förstå henne, eftersom att hon bryter för mkt på sitt språk.
Så det enda jag hinner att göra är att fråga om och om igen om vad hon verkligen menar.
Men jag har bestämmt mig för att ge henne en chans till och jag ska göra mitt yttersta för att bli förståd.

Nästa vecka börjar DBT gruppen igen, det ska verkligen bli skönt att få komma tillbaka..
Dessa 3 veckor som snart har gått har vart ett jävla mörker..
Jag märker verkligen att mitt liv inte funkar om jag inte får ventilera med någon.
Jag blir bara enormt deppad som jag är nu förtiden..
Det dumaste som jag kommer få sotta över är att jag inte gjort ett enda dugg på sommarläxan..
ska försöka sätta mig ner och försöka minnas tillbaka vad jag gjort och vilka effekter de har haft.

Jag försöker nu att få tag i syon på komvux, så att jag kan regestrera mina kurser för ett helt år hos NTI.
Skolan börjar ju snart, den 17:e var det visst..blää..vill verkligen inte plugga.
Men jag vill verkligen ha min gymnasiekompitens så att jag kan plugga vidare.
Jag har redan latat mig ett helt år och bara skitit i allting...
det är verkligen dax för en förändring nu och ta tag i sitt liv så jag får en bra framtid.
Jag har fan ringt syon hela jävla dagen utan att hon svarar för att nätet är överbelastat.
Så jag har skickat ett stort mail till henne som jag hoppas att hon svara på nu efter lunchen..
Jag ska iallfall hoppa in i durchen och bli ren och sen ska jag väl ta och städa här hemma..
Jag städade hela lägenhten innan jag åkte till e-tuna, tänkte att det skulle vara fint tills jag kom hem..
Men så fel jag hade. Emil har stökat ner hela lägenheten igen, fast jag sa åt honom att inte kasta grejer runt sig.
Slänga skräp och matrester, hänga upp kläder på stolar istället för att kasta på golvet, diska och skura av alla bänkar i köket efter att han lagat mat.
Ta bort bajs ur toan om det komemr på kanterna...han lovade.
Men när jag kom hem igen så såg det ut som att en atombomb hade smällt av..
Så jag sa igår till honom att han får städa den här gången, så ska han få se hur kul det är att städa i 5 timmar och sen så stökar andra ner på en gång.
Han blev sur och frågesatte mig hela tiden..
Men som sagt han ska få smaka på kakan och bli besviken.

Kommentarer

Lämna ett spår:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser från BloggPartner