18/9-09

Min lilla ängel, har drabbas av svininfluensan enligt läkarna.
I torsdags föll hon ihop på golvet mitt under leken.
Så under mellan torsdagsnatten och fredagsnatten låg hon nersövd och i respirator.
Hon har hål i lungorna,kan vara tumörer i hjärnan.'Hon var så nära att dö.
Så idag väntar vi på svaren som skulle ha kommit igår om vad hon har.
De skickade rönken bilder på hjärnan till uppsala universitetsjukhus, eftersom att de är mkt bättre på sånt med små bilder. Provsvaren om hon har svininfluensan kommer väl snart, de misstänker även att hon kan ha fågelinfluensan. Stackars lilla Liina, hon är lix bara två bast!
Igår så var hon lite piggare, försökte dra bort slangar och sånt och tjattatde om chips och glass hela tiden.
De flyttade henne från intensiven till barnavdelningen där Lasse är med henne tills hon får åka hem.
Mamma får inte vara där eftersom att hon är grymt sjuk, hon har problem med andningen och hjärtat.
Så vi misstänker att hon också kan ha blivit smittad av det Liina har.
Om det visar sig att Liina har svininfluensan så måste alla syskonen och alla vi vart i kontakt med åka till sjukhuset för att först isoleras och ta prover, jag fick veta att det kostar en hel del att få reda på provsvaren.
Måste vi så måste vi. Jenny och Robin har ju vart super förskylda och läkarna misstänker svininfluensan på dem, men Jenny är ju här hos oss och vart ett tag nu, så jag och Emil är väl smittade.
Jag har börjat känna mig sämre de senaste dagarna, så nu väntar jag bara på att det ska braka loss.
För Liinas skull så hoppas jag att tillfriskningstecknen går uppåt och inte neråt..
Det får inte gå åt fel håll, hon kommer inte klara av det. Jag blir bara orolig om hon får feber, eftersom att hon får hemska feberkramper och måste åka in på sjukhus för att inte stryka med.
Enligt läkaren så har hon någon sjukdom som gör att hon är väldigt infektionskänslig. Minns inte namnet på sjukdomen alls.

Igår fick jag min diagnos, jag har ADD och kommer få meds mot det. Vilket känns enormt bra.
Jag fick också veta att jag har dåligt minne,kan inte minnas saker..som nummer och sånt krafs.
Sen så har jag ett problem med röriga saker, där jag inte kan urskilja verklighet och fantasi, det blir en enda röra.
Det kunde hon inte förklara varför det var så. Men jag får inte utsätta mig för röriga miljöer och inte massa konstiga mönster och färger. Men jag är väldigt intilligent när det gäller verbalt, det enda jag har svårt med att förklara saker, jag behöver allternativ för att kunna förklara saker.
Tex: prov i skolan där det är en fråga utan alternativ, kommer jag inte att klara av.
Men ett prov med en fråga med alternativ så kommer jag kunna pricka in alla rätta svar.
I matte delen så ligger jag på en 1:as plats (skolålder), jag kan inte räkna ut svaret utan miniräknare.
Siffror blir som en enda röra i min skalle, jag vet hur man räknar ut det, men kan inte få fram rätt svar.

Kommentarer

Lämna ett spår:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser från BloggPartner