Ny epedemi?

Jag har egentligen inte så mkt att skriva, men jag känner mig "tvungen". Jag vill skriva men det finns inget att skriva om. Jag gör bara samma trista saker hela tiden. Jag glömer alltid att ta kort. Jag måste fundera ut någonting roligt att skriva om här i bloggen. Någon som har något förslag?

Idag ska jag hem till mamma igen och käka cheesecake. Jenny ska jobba ikväll, om hon inte är sjuk vill säga. hon har känt sig sjuk nu i några dagar, så vi får väl hoppas på att det inte har brutit ut under natten.

Just det, jag tänkte berätta om en grej mamma sa igår. Här i Eskilstuna går det lunginflammation, som smittar väldigt fort bland alla. Det är någon ny bakteriehärd som kommit och man blir visst mkt sjukare än vanligt. Dessutom så smittar den, fast att lunginflammation inte brukar smitta. Så det är jättemånga här i Eskilstuna som hostar som tusan och många som ligger i hög feber. Jag vet dock inte om andra städer har denna lunginflammation bakterie. Jag visste inte ens om detta fören mamma berättade. det var visst en äldre dam som jobbar inom vården som berättade det för mamma. Det kan ju förklara varför dem äldre i huset brevid mig dör som flugor. det är ambulanser och poliser där nästan varje dag. Äldre människors immunförsvar är så mkt försämrat och att dem blir sjuka i lunginflammation kan ta död på dem. Jag får helt enkelt se hur detta utartar sig.


bakterie, lunginflammation, jobbigt, sjuk, död


Kommentarer
Postat av: Emelie <3

Hej sötnos!

Nu kan du bli veckans blogg hos mig! allt du behöver göra är att skriva "Jag är med" bus enkelt.



Kramis <3

2010-07-07 @ 13:35:39
URL: http://ammis.se
Postat av: nicole

sv: Tandläkarbesök och fått hem min ring så det blir 50/50 haha :)



Tyck gärna till om dagens outfit

/Shoppaholly

2010-07-07 @ 14:49:18
URL: http://nicolesjostrom.blogg.se/
Postat av: Emelie <3

kul att du är med (:

allt bra med dig ?

2010-07-08 @ 13:28:27
URL: http://ammis.se
Postat av: ica

Jag har lunginflammation! Och en av mina kompisar har det med. Va fasen! Så det KAN smitta ändå?

2010-07-10 @ 09:03:58
URL: http://ica82.blogspot.com

Lämna ett spår:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser från BloggPartner