Oviss framtid skapar problem

Jag känner mig väldigt orolig inför skolstarten imorgon, jag har inga kursböcker. Vad ska jag då göra i skolan? Det känns bara så jävla fel att dra till skolan och skäma ut mig själv. Jag har inget där att göra när jag absolut inte kan plugga någonting, ska jag slösa pengar på bussen för att ta mig till skolan, för att bara sitta ut tiden? Nej, det kan jag inte acceptera, pengar är någonting jag verkligen inte har just nu och jag vill inte slösa på dem få kronor som jag har kvar på kontot. Jag känner mig grymt deppad över min ekonomiska situation, det känns som att jag bara vill lägga mig ner och dö. Jag vet inte hur mkt längre jag kommer stå ut med detta. Jag har aldrig haft såhär lite pengar kvar och aldrig riktigt suttit i denna situation förut. Jag har fått pengar av FK, köpt mat, betalat räkningar, köpt böcker, köpt cigg och sedan har jag supit och lekt livet. Men jag har alltid haft 2000kr kvar när nya pengar kommer. Nu ska jag vara glad om jag har 1 öre på kontot när nya pengar kommer. Jag känner mig så maktlös innför skolan och pengar, hur fan ska allting lösa sig? Jag hatar att leva i ovisshet och ständigt vara orolig över saker. Mitt liv blir kaos då, jag måste ha kontroll över vad som händer, annars rusar min hjärna iväg och målar upp katastof tankar, som jag tror på. Jag vet inte om jag ens kommer ha råd att köpa böcker nu när jag får pengar den 18:e. Jag avskyr detta så enormt mkt, jag känner för att bara skita i allting. Men det är inte det jag vill, jag vill bli klar med gymnasiet och plugga vidare till förskolelärare. Jag vill ha en bra framtid, men jag kan inte lägga fler år på det nu. Åren flyger förbi och jag blir bara äldre, jag måste få detta gjort nu.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vad är det för böcker? Jag kanske har någon.

2010-08-08 @ 17:48:57
URL: http://tjockkatt.webblogg.se/
Postat av: DONKEN

oki. ;) men jag hoppas att det löste sig ändå med böckerna? kramar!

2010-08-08 @ 19:30:31
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: ica

Du... om du vill kan du få soffan mot ett paket cigg. För det är fan inte roligt att inte ha några pengar. Känns det ok?

2010-08-09 @ 13:16:47
URL: http://ica82.blogspot.com

Lämna ett spår:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser från BloggPartner