Första skoldagen

Igår fick jag hem min nya dator, den är verkligen asgrym! Skärmen är lika stor som en liten plattTV. Jag är lycklig.

Idag ska jag in till skolan med mamma. Det är första skoldagen, egentligen inte. Det är iallfall info möte i aulan för alla som är nya på komvux här i Eskilstuna. Så jag och mamma ska sitta i aulan och lyssna på info i typ 1 timme. Jag vet exakt vad dem kommer säga, det är typ samma som i Strängnäs. Det enda som kommer vara skillnad är att dem kommer säga; Hej, och välkommna till komvux i Eskilstuna. Det kommer ju även vara ny personal som kommer presentera sig. På komvux här så finns det visst ingen kurator, utan en skolpräst. Suck!

Efter mötet så ska jag och mamma gå runt på stan lite, hon skulle visst köpa massa saker. Jag ska gå in på bibblan och försöka låna skolböcker av dem, jag hoppas att dem har det. Jag har nämligen inte råd att köpa böcker och ingen kan låna ut pengar heller. Jag måste ha böcker tills den 9:e, annars så kommer jag komma efter typ en vecka och jag kommer troligen inte klara av att ta igen det sen, eftersom att jag anser att kurserna jag ska läsa är väldigt svåra.

Nu ska jag avsluta detta inlägg och klä på mig någonting vettigt. Jag måste snart rusa till bussen, där jag ska möta upp mamma.

skola, komvux, plugg, eskilstuna


Kommentarer
Postat av: Therese

Sv: Ja, hon är verkligen en sötnos :)

Snygg blogg förresten!

2010-08-06 @ 11:37:22
URL: http://tyttan.blogg.se/

Lämna ett spår:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser från BloggPartner